سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ بندگان نزد خداوند سبحان، کسی است که جز در اندیشه شکم و شرمگاهش نیست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :17
کل بازدید :202713
تعداد کل یاداشته ها : 253
103/2/7
1:16 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
mehdi-h-j-p[388]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
عاشق آسمونی لحظه های آبی سکوت ابدی پرپر .: شهر عشق :. پیامنمای جامع @@@این نیزبگذرد@@@ سایت روستای چشام (Chesham.ir) منطقه آزاد رازهای موفقیت زندگی Dark Future عطر نرگس (بنفشه ی صحرا) عشق پنهان سیاه مشق های میم.صاد عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر) مهاجر جیغ بنفش در ساعت 25 گروه اینترنتی جرقه داتکو تیـــــــــــام با ولایت زنده ایم اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما... ستاره خاموش کلبه ی عشق مشق عشق ناز عشق تابینهایت تنهاترین تجربه های مربی کوچک صل الله علی الباکین علی الحسین مهندسی متالورژِی دلنوشته های یه عاشق! کوثر ولایت خـــــستــــــــــــه امـــــــــــــــــ مناجات با عشق .: دهکده عشق :. فقط من برای تو یادداشتهای روزانه رضا سروری *غدیر چشمه هیشه جاری* مذهب هیئت عزاداری آسمانیان فاطمه الزهرا(س) پایگاه شهید کریم مینا سرشت * امام مبین * درجست وجوی حقیقت داستان نویس یه دختر تنها دو بال پرواز دهاتی الکترونیک و کارما قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی ماه شعبان حاج آقا مسئلةٌ رویای زیبا ... هر چی بخوای منتظران مهدی طیفکان کشتی کج روستای خاصلو باران غریب مادر اندیشمند ایـــــــــــران مــــــــن آرش...پسر ایده آل من دوستانه یه دختر تنها تنهایی من صبا فصل خاکستری مداحی خاکی diplomacy امور فرهنگی دانشکده قدس فرزاد ملوس و پرنیاجون تینا
 

 

یا رب الحسین بحق الحسین اشف صدر الحسین بظهور الحجة .
 

 

 

امان از هجــــر بی پایان مهـــدی -- غروب جمعــــه و هجران مهدی
امــان از آن زمانــــی که بیفتــــد -- به روی نامه ام چشمان مهدی
دلش می گیرد و با چشم گریان -- بگوید این هــــم از یاران مهدی
 

اللهم عجل لولیک الفرج  

 

 

 

به دلیل دهه اول شهادت حضرت زهرا (ص) در هر بروز رسانی

یک ادعا از اهل سنت را با جواب لازم قرار میدهم و در شب شهادت نیز انکار یورش به حضرت زهرا را که از طرف اینها بیان شده را پاسخ خواهیم داد.

 

لازم است که بدانیم با توجه به اعتقادات و افکار انها یا از زحمات و رنجهای حضرت علی (ع) برای احیای دین نامی برده نشده و یا انکار شده ولی خلفای خودشون را که بارها حضرت علی (ع) از اشتباهات انها جلوگیری کرد را به عرش میبرند.

 

اگرما هم اینقدر به حق و حقوق امامان خود پایبند بودیم امکان داشت کسی به انها اهانت کند؟

ایا فکر میکنید ائمه وحتی پیامبر در این زمان مظلوم نیستند ؟

 




  

((((((((اعتقادات سنی ها)))))))))


آیاپیامبر (ص) با حدیث «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» صراحتاً خلافت علی را اعلام کرده است ؟


می گویند

محققی که در این موضوع به دنبال حقیقت است، می ‌بیند که نص بر خلافت علی بن ابیطالب واضح و روشن است مثل حدیث پیامبر «من کنت مولاه فهذا علی مولاه».«هر کس که من مولای او هستم علی نیز مولای اوست».

این حدیث مورد اتفاق شیعه و سنی است. اما ادعای اجماع انتخاب ابوبکر در سقیفه و سپس بیعت با او در مسجد، بی ‌اساس است، زیرا چگونه این اجماع رخ داده در حالی که علی، عباس و بقیه بنی هاشم و همچنین اسامه بن زید، زبیر و سلمان فارسی، ابوذر غفاری، مقداد بن اسود، عمار بن یاسر، حذیفه بن یمان، خزیمه بن ثابت، ابوبریده اسلمی، براء بن عازب، ابی بن کعب، سهل بن حنیف، سعد بن عباده، قیس بن سعد، ابوایوب انصاری، جابر بن عبدالله، خالد بن سعید و بسیاری دیگر از آنها تخلف کردند؟ پس ای بندگان خدا، اجماع کجاست؟».

جواب این ادعا:
____________
حدیثی که نقل می کنند: «من کنت مولاه فعلی مولاه» احمد و ترمذی و حاکم[1] آن را روایت کرده ‌اند و هیچ یک از صاحبان کتب صحیح آن را ذکر نکرده‌ اند و همچنان که ائمة حدیث ذکر کرده‌ اند در صحت آن اختلاف است.

شیخ الاسلام ابن‌تیمیه می‌گوید: اما گفتة «من کنت مولاه فعلی مولاه» در کتب صحیح وجود ندارد، اما علما آن را روایت کرده و در صحت آن اختلاف کرده‌ اند؛ از بخاری و ابراهیم حربی و گروهی از محدثین نقل شده که به این حدیث ایراد وارد کرده و آن را ضعیف دانسته ‌اند. تنها احمد بن حنبل و ترمذی آن را حسن دانسته‌ اند. ابوالعباس بن عقده در جمع طرق این حدیث تصنیفی نوشته است[2].

ابن‌حزم می ‌گوید: و اما حدیث «من کنت مولاه فعلی مولاه» از طریق ثقات اصلاً ثابت نشده است[3]. حاکم آن را صحیح دانسته و از میان محدثین معاصر، آلبانی آن را صحیح دانسته است. در اینجا هدف، بیان این مطلب این است که علما در صحت این حدیث اختلاف دارند. و این برخلاف ادعای تیجانی است که می‌گوید این حدیث مورد اعتماد و اتفاق شیعه و سنی است. چنان که گفته شد در صورتی که بعضی از علما آن را انکار کرده‌ و اصلا آن را صحیح نمی ‌دانند.

 

 

((((((((پاسخ شیعه)))))))))

 

اهمیّت واقعه غدیر
داستان نصب علی(ع) به مقام ولایت، در غدیر خم، از داستان‏هاى مهم تاریخ اسلام است؛ شاید داستانى با اهمیت‏تر و مهم‏تر از این واقعه نداشته باشیم. این واقعه بیانگر بقاى رسالت پیامبراکرم(ص) و دوام دوره الهى آن حضرت در تجلّى‏گاه وجود مبارک علی(ع) بوده است.
غدیر، نشانِ اتحاد و پیوند رسالت و امامت است؛ این دو از یک ریشه و بن روییده‏اند؛ غدیر، محل ظهور حقایق مخفى و بواطن پنهان شده و ارشاد و هدایت مردمان به این راه است.
غدیر، روز بیعت با حق و روز سرسپردگى است، روز دادوستد جنود شیطان با جنود رحمان است.
غدیر، روز درخشش خورشید عالمتاب از پس ابرهاى تاریک است.

موضع جغرافیایى غدیر خم
«غدیر» در لغت به معناى مکان فرو رفته از زمین را گویند که در آن آب باران یا سیل جمع شده و تا تابستان آینده باقى نمى‏ماند.
درباره کلمه «خم» یاقوت حموى از زمخشرى نقل کرده که «خم» اسم مردى رنگ‏کار بوده و غدیرى را که بین مکه و مدینه در جُحفه است به او نسبت داده‏اند.( معجم البلدان، ج 2، ص 389)
«غدیر خم» همان گونه که اشاره شد موضعى است بین مکه و مدینه، ولى به مکه نزدیک‏تر است تا مدینه، و مسافت بین آن تا جُحفه دو میل است.( مراصد الاطلاع، ج 1، ص 482و315)
«جُحفه» دهى است بزرگ در بین راه مکه به مدینه، در شمال غربى از مکّه. و در قدیم نام آن را «مَهْیعَه» مى‏نامیدند، ولى بعدها او را به «جُحفه» تغییر نام دادند؛ زیرا «جحفه» به معناى کوچ است، و در آن ایام سیل‏هاى مخرّب که مى‏آمد مردم آن دیار را کوچ مى‏داد. این منطقه الآن خراب شده است.( معجم البلدان، ج 1، ص 111)
«غدیر خم» در امروز حدود 164کیلومتر از شمال مکه دور است، و حدود 450کیلومتر از طرف جنوب مدینه منوّره فاصله دارد.

راویان حدیث غدیر
راویان حدیث غدیر از صحابه
عده زیادى از صحابه حدیث غدیر را نقل کرده‏اند. اینک ما اسامى آن‏ها را به ترتیب حروف هجاء ذکر خواهیم کرد. ولى به قصد تبرّک در ابتدا اسامى اصحاب کساء را نقل خواهیم نمود.
1 - امیر المؤمنین على‏بن ابى‏طالب(ع).
2 - صدیقه فاطمه(س) دختر رسول‏خدا(ص).
3 - امام حسن مجتبى(ع).
4 - امام حسین شهید(ع).
حرف الف
5 - ابوبکربن ابى‏قحافه تمیمى.
6 - ابو ذویب خویلد.
7 - ابو رافع قِبطى.
8 - ابو زینب بن عوف انصارى.
9 - ابو عمره بن عمرو بن مِحْصَن انصارى.
10 - ابو فضاله انصارى، از اهل بدر که در صفین در رکاب حضرت امیر(ع) کشته شد.
11 - ابو قدامه انصارى.
12 - ابو لیلى انصارى. بنابر نقلى در صفین به شهادت رسید.
13 - ابو هریره دوسى.
14 - ابو الهیثم بن تیهان. در صفّین به شهادت رسید.
15 - ابى بن کعب انصارى خزرجى، بزرگ قراء.
16 - اسامة بن زید به حارثه کلبى.
17 - اسعد بن زراره انصارى.
18 - اسماء بنت عُمیس خثعمیّه.
19 - أمّ سلمه همسر پیامبر(ص).
20 - امّ هانى دختر ابى طالب(ع

 

 


           به دلیل ممکن نبودن  قرار دادن کامل مقاله در پارسی بلاگ   برای مطالعه دقیق این وبلاک به ادرس زیر بروید.

                                                      حتما دنباله این  مقاله را بخوانید؟؟؟       

          

                                                           کتابهای رایگان برای همه

 

 

 


87/1/26::: 3:52 ع
نظر()
  
  
<   <<   6   7      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ با سلام خدمت تمام دوستان محترم و تشکر میکنم از همه دوستانیکه به من تبریک گفتند ببخشید تازه امروز تونستم بخونم با یک نوشته درباره امام زمان در خدمت شما هستم امیدوارم که همگی در جشن تولد امام زمان (ع) جشن ظهورش رو هم بگیریم التماس دعا یک صلوات هم برای سلامتی اقا امام زمان بفرستید
+ با سلام خدمت تمام دوستان محترم و تشکر میکنم از همه دوستانی به من تبریک گفتند ببخشید تازه امروز تونستم بخونم با یک نوشته درباره امام زمان در خدمت شما هستم امیدوارم که همگی در جشن تولد امام زمان (ع) جشن ظهورش رو هم بگیریمالتماس دا یک صلوات هم برای سلامتی اقا امام زمان بفرستید
+ با سلام خدمت تمام دوستان محترم و تشکر میکنم از همه دوستانی به من تبریک گفتند ببخشید تازه امروز تونستم بخونم با یک نوشته درباره امام زمان در خدمت شما هستم امیدوارم که همگی در جشن تولد امام زمان (ع) جشن ظهورش رو هم بگیریم
+ با سلام با یک مطلب کامل درباره کاشت ناخن و اپیلاسیون بروز کردم برای سلامتی اقا امام زمان (عج) و شادی اموات خودتون و بنده حقیر سه تا صلوات بفرستید
+ سلام به همه دوستان با سه کلیپ بروز کردم انشاالله خوشتون بیاد برای سلامتی اقا امام زمان سه تا صلوات بفرستید
+ سلام به همه دوستان محترم فردا روز دحو الرض هست که روزه اش برابر با هفتاد سال روزه و عبادتش مقبول برای فرج امام زمان (عج) هم دعا کنید این بنده سر تاپا تقصیر رو هم از دعای خیرتون محروم نفرمایید یک صلوات بفرستید
+ با سلام و ارزوی فبولی طاعات و برای سلامتی اقا امام زمان عج و خودتون و خانوادتون و اموات مون همگی فیض ببرن 3 تا صلوات ختم کنید با کتابهای جدید بروزم التماس دعا
+ السلام علیک یا صاحب العصر و الزمان و با سلام و درود بر شما با یک کتاب تک در مورد امام زمان در خدمت هستم التماس دعا 2 صلوات هدیه به اقا امام زمان و یکی هم به اموات من و خودتون
+ با سلام خدمت دوستان و التماس دعای شدید در این ایام امیدوارم که اعیاد به شما خوش گذشته با عرض پوزش بابت تاخیر با کتابهای جدید بروزم برای سلامتی امام زمان 5 صلوات بفرستید
+ آن شیر دلاور که زبهر طمع نفس / در خوان جهان پنجه نیالود، علی بود شاهی که وصی بود و ولی بود، علی بود / سلطان سخا و کرم و جود، علی بود . با عرض سلام و تبریک اعیاد ماه رجب با کتابهای جدید بروزم .التماس دعا 1 گل صلوات به اقا امیرالمومنین علی علیه السلام هدیه کنید.