سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] به سخنى که از دهان کسى برآید ، گمان بد بردنت نشاید ، چند که توانى آن را به نیک برگردانى . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :8
کل بازدید :202645
تعداد کل یاداشته ها : 253
103/1/30
7:48 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
mehdi-h-j-p[388]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
عاشق آسمونی لحظه های آبی سکوت ابدی پرپر .: شهر عشق :. پیامنمای جامع @@@این نیزبگذرد@@@ سایت روستای چشام (Chesham.ir) منطقه آزاد رازهای موفقیت زندگی Dark Future عطر نرگس (بنفشه ی صحرا) عشق پنهان سیاه مشق های میم.صاد عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر) مهاجر جیغ بنفش در ساعت 25 گروه اینترنتی جرقه داتکو تیـــــــــــام با ولایت زنده ایم اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما... ستاره خاموش کلبه ی عشق مشق عشق ناز عشق تابینهایت تنهاترین تجربه های مربی کوچک صل الله علی الباکین علی الحسین مهندسی متالورژِی دلنوشته های یه عاشق! کوثر ولایت خـــــستــــــــــــه امـــــــــــــــــ مناجات با عشق .: دهکده عشق :. فقط من برای تو یادداشتهای روزانه رضا سروری *غدیر چشمه هیشه جاری* مذهب هیئت عزاداری آسمانیان فاطمه الزهرا(س) پایگاه شهید کریم مینا سرشت * امام مبین * درجست وجوی حقیقت داستان نویس یه دختر تنها دو بال پرواز دهاتی الکترونیک و کارما قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی ماه شعبان حاج آقا مسئلةٌ رویای زیبا ... هر چی بخوای منتظران مهدی طیفکان کشتی کج روستای خاصلو باران غریب مادر اندیشمند ایـــــــــــران مــــــــن آرش...پسر ایده آل من دوستانه یه دختر تنها تنهایی من صبا فصل خاکستری مداحی خاکی diplomacy امور فرهنگی دانشکده قدس فرزاد ملوس و پرنیاجون تینا

بسمه الله الرحمن الرحیم  

 استفاده از کلیه مطالب  بدون نام وبلاگ کاملا  ازاد و مجاز می باشد.

روی لینکهای دانلود کلیک راست کرده و از گزینه save targetas  استفاده کنید.

 دوره اموزش قران کریم

 یک دوره اموزش روخوانی قران برای همه افراد با سبک بسیار ساده و با صدا و حجم کم اماده کردم از سایت دارالقران الحکیم امیدوارم لا اقل نماز هامون رو رو درست بخونیم

 1- درس فتحه       2- درس کسره          3- درس ضمه      4- ساکن     5- ارزشیابی 1

6-الف کشیده-1      7-الف کشیده-2

 

 السلام علیک یا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه )

  مرجع کتابهای  epub  برای اندروید و ios

 

 

محل دفن حضرت فاطمه زهرا(س) کجاست؟/ 4 نقل تاریخی و روایی 

دین و اندیشه - در مورد محل دفن فاطمه زهرا(س) نقل و قول های متفاوتی وجود دارد. در این مطلب، به چهار قول در این زمینه اشاره شده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از منابع روایی و تاریخی به 4 نقل تاریخی درباره محل دفن حضرت فاطمه اشاره کره ایم که می خوانید.

حضرت فاطمه زهرا(س) به حضرت علی(ع) سفارش کرد که قبرش را پنهان سازد تا دلیل و شاهدی بر ستم‌های روا شده بر او باقی گذارد و مخالفت و مبارزه خویش را با غاصبان و خلافکاران جاوید سازد. آن حضرت نیز وی را شبانه دفن کرد و موضع قبرش را پنهان ساخت.
در مورد محل دفن حضرت فاطمه(س) چهار قول وجود دارد:
1. برخی مزارش را در بقیع می‌دانند؛ از جمله اربلی در کشف الغمه و سیدمرتضی در عیون المعجزات. اهل سنت نیز بر این باورند. آنان مزاری را که در کنار مرقد چهار امام قرار دارد، مدفن فاطمه زهرا(س) می‌دانند. علامه مجلسی می‌نویسد: چون علی، فاطمه را به مصلّا آورد و نماز خواند، دست‌ها را به سوی آسمان بلند کرد و گفت پروردگارا! اینک فاطمه دختر پیامبر توست که او را از ظلمات دنیا به سوی نورانیّت آخرت حمل کردم. در این وقت، منادی ندا در داد که بقعه بقیع، محل دفن است و به سوی آن بروید. وقتی امیرالمؤمنین به آنجا رسید، دید قبری ساخته و لحدی پرداخته‌اند. پس پیکر فاطمه را آنجا به خاک سپرد.
ابن جوزی هم می‌نویسد: فاطمه در بقیع مدفون است و این مطلب را شاید از آنجا استفاده کرده‌اند که علی بن ابی‌طالب صورت چهل قبر جدید را در بقیع احداث کرد و چون مخالفان خواستند قبور جدید را مورد تعرّض قرار دهند، آن حضرت عصبانی شد وآنها را تهدید به قتل کرد و با این وصف مشخص می‌شود که یکی از مزار‌ها به فاطمه(س) تعلق دارد.
علامه نور الدین سمهودی می‌گوید: ارجح آن است که تربت شریفش در بقیع است.(1) ولی گفته‌اند قبری که در بقیع وجود دارد، قبر فاطمه بنت اسد است نه حضرت فاطمه(س).
2. عده‌ای چون ابن سعد، صاحب طبقات، خاطرنشان کرده‌اند که فاطمه در خانه عقیل دفن شده ‌است.(2)
3. بعضی گفته‌اند آن بانو در روضه رسول خدا دفن است. مجلسی از محمد بن همام نقل کرده که وی گفت: علی، فاطمه را در روضه پیامبر مدفون ساخت، ولی آثار قبر را از بین برد. باز مجلسی از کنیز زهرا، فضه، نقل کرده است: در روضه پیامبر بر فاطمه نماز خواندند و او همان جا دفن شد.
شیخ طوسی می‌گوید: از جمله شواهدی که می‌توان برای این احتمال اقامه کرد، حدیثی است که از رسول خدا(ص) نقل شده است که فرمود: "بین قبر من و منبرم، روضه‌ای از روضه‌های بهشت وجود دارد".
شاهد دیگر اینکه نوشته‌اند: علی در روضه نبی اکرم(ص) بر فاطمه نماز خواند، سپس پیامبر را مخاطب ساخت و فرمود: سلام من بر تو و دخترت باد یا رسول الله که در جوارت دفن است.(3)
4. عده‌ای گفته‌اند: فاطمه را در خانه‌اش دفن کردند که قرائن و روایات زیادی این قول را تأیید می‌کند؛ از جمله اینکه حضرت علی پس از دفن بدن فاطمه، از جای برخاست و رو به قبر پیامبر گفت: "درود من و دخترت بر تو باد ای فرستاده الهی که اکنون دخترت در جوار تو فرود آمده است" و می‌دانیم که خانه فاطمه در مجاورت روضه پیامبر قرار داشت.(4)
شیخ صدوق (م 389) می‌نویسد: برایم ثابت شده که فاطمه را در خانه‌اش به خاک سپبرده‌اند و پس از آنکه مسجد را توسعه دادند، قبر آن بانو در مسجد واقع شد. من سالی که به سفر حج رفتم، در مدینه رو به سوی خانه فاطمه ـ که از استوانه رو به روی باب جبرئیل تا پشت خظیره مرقد نبوی است ـ کردم و در آنجا زیارت فاطمه را به جای آوردم.(5) سید محسن امین عاملی نوشته است: آن حضرت در خانه‌اش به خاک سپرده شد و این قول به صواب نزدیک‌تر است.
شیخ طوسی یادآور می‌شود: قبر فاطمه را در خانه پیامبر می‌توانی زیارت کنی و برخی او را در خانه‌اش مدفون می‌دانند. این دو قول از نظر من، به هم نزدیک‌اند و بهتر است حضرت در هر دو مکان زیارت شوند، ولی روایت دفن فاطمه در بقیع از صحت دور است.(6)
منابع:
1. اخبار مدینه (خلاصة الوفاء باخبار دار المصطفی) ص291.
2. طبقات، ابن سعد، ج 8، ص 20؛ اخبار مدینه، ص 290.
3. بحارالانوار، ج 43، ص185.
4. نهج البلاغه، ترجمه فیض الاسلام، ص652، خطبه195.
5. من لایحضره الفقیه، شیخ صدوق، ج2، ص469 و 906.
6. بحارالانوار، ج 97، ص 196 ـ 197؛ فاطمه زهرا، علامه سید محمد حسین فضل الله، ص96.

 
 می‌خواهیم پرونده آن رجعت شوم و بدعت زشت و ستم آشکار را از زبان صدیقه کبری (س) بازخوانی کنیم. پس بیایید سری به مسجد مدینه بزنیم:(1)
کوکبه نور و عرفان، در هاله‌ای مقدس از زنان هاشمی و عترت نبوی قدم در مسجدالنبی می‌گذارد؛ جایی که یادگار رسول است و مهبط جبرئیل و عبادتگاه صالحان. پرده‌ای میان این جمع نورانی و مردان حاضر در مسجد کشیده می‌شود، تا برق کلام فاطمه و نور عرشی جمالش، چشم و نگاه حاضران را خیره و تیره نسازد. گوشه‌ای می‌نشینند. به احترام حضور دختر آفتاب، سکوت بر آن محفل سایه‌بان می‌زند. زمان به کندی می‌گذرد. دل‌ها هراسان و دیده‌ها نگران است و فتنه‌جویان، ترسان‌اند.
ناگهان ناله‌ای خروشان و سهمگین و سوزان و آتشگون که از جان سوخته فاطمه برمی‌آید، آرامش مجلس را به موج گریه و شیون می‌کشد. مدتی طول می‌کشد تا آن موج اشک و اندوه فرونشیند و فاطمه به سخن بایستد و در جایگاه مدافع ولایت و حق مغصوب، ادعانامه خویش را بازگوید.
آنگاه فاطمه فرزانه، نیشتر بر زخم چرکینی می‌زند که انباشته از حسدها و دشمنی‌ها و نامردی‌هاست و صفحه دیگری از این کتاب را می‌گشاید، نه امیدبخش، بل جان‌سوز و غم‌انگیز، نه افتخارآفرین، که شرم‌آور، صفحه نفاق و کینه و حسد و عداوت! در سطر سطر این صفحه، واژه‌های دورویی، نفاق، سست‌عهدی، دین‌گریزی، گستاخی، یاوه‌گویی، شیطان‌پرستی، هوس‌محوری، قدرت‌طلبی و دنیاخواهی به چشم می‌خورد. وی این صفحات تیره و خطوط مغشوش را در برابر نگاه‌ها و چشمانشان می‌نهد، تا به وضوح ببینند که این عهدشکنی و لبیک‌گویی به ندای شیطان و زیرپا نهادن وصیت رسول و ورود به منطقه ممنوع و حریم محترم، زمانی است که هنوز زخم‌ها التیام نیافته، اشک‌های فراق پدر نخشکیده، پیامبر به خاک سپرده نشده است که باند سقیفه از بیم بروز فتنه خود فتنه‌ای بزرگ‌تر آفریده است و هنوز آیات قرآن، موجود و روشن و درخشان و در یادهاست که آن را پشت‌سر انداخته و از محکمات وحی و دین روی برگردانده‌اند و به این زودی، در میان امت و شریعت، راه رجعت به جاهلیت گشوده‌اند و خود از پیشگامان آن شده‌اند. به کجا چنین شتابان؟ ارغبهً عنه تُریدون؟ ام بغیره تَحکمون؟»
بازهم تازیانه‌ای دیگر، بر آن گروه غفلت‌زده و خواب‌آلود و مست‌قدرت و مغرور ریاست فرود می‌آورد که پژواک آن هنوز هم در رواق تاریخ باقی است و این‌گونه ادامه می‌دهد:
چه زود در پی فتنه‌ها رفتید و آتش افروختید و ندای شیطان را لبیگ گفتید، فروغ دین را خاموش و سنت نبی را رها کردید و پنهانی به توطئه نشستید و در خلوت و جلوت و نهان و آشکار، بر ضد خاندان رسول نقشه کشیدید و خنجر برآوردید و تیغ نشان دادید و پنداشتید که ما ارث نمی‌بریم! این چه جاهلیتی است که در پی آنید؟ مگر نه اینکه من دختر پیامبرم؟ آه! ای مسلمانان، چرا باید از ارث خویش محروم شوم؟ ای پسر ابوقحافه! آیا در قرآن آمده که تو از پدرت ارث ببری و من وارث پدرم نباشم؟ چه دروغ روشنی! آیا به عمد، کتاب خدا را پشت گوش انداخته‌اید؟ مگر قرآن نمی‌گوید که «سلیمان» از «داود» ارث برد؟ مگر قرآن، «یحیی» را وارث «زکریا» معرفی نکرده است؟ مگر آیات قرآن از ارث خویشاوندان و دختر و پسر سخن نمی‌گوید؟ این چه پنداری است که من سهمی از ارث پدرم ندارم؟ آیا من دختر او نیستم، که هستم! آیا درباره شما آیه‌ای ویژه آمده که مرا استثنا کرده است؟ آیا من و پدرم بر دو آئین جداییم که از هم ارث نبریم؟ یا آنکه شما قرآن‌شناس‌تر از پدرم و پسرعمویم هستید؟ پس ای ابوبکر! بگیر و ببر، فردای قیامتی هم هست؛ روزی که داور، خداست و دادخواه، پیامبر و آن روز، پشیمانی سودی نخواهد داشت و خواهی دید که تازیانه عذاب الهی برچه کسی فرود خواهد آمد!
پس از این سخنان، که چونان پتکی بر فرق خلافت غصب فرود می‌آید، نگاه سنگین و ملامت‌بار فاطمی بر انصار دوخته می‌شود. بر آنان که بازوی آئین و دامان دین بودند و سوابقی درخشان و افتخاراتی نمایان داشتند، اما در برابر مظلومیت دختر پیامبر، مهر خموشی بر لب زدند و به خانه‌ها خزیدند و رحلت حبیب خدا را بهانه سکوت و سکون ساختند.
 
 
 خبرآنلاین
 
 
سلام و درود بر مظهر تقوا‌ . شهامت . مردانگی  و وفاداری  سلام بر دخت النبی  سلام بر ام الحسن (ع)و حسین(ع)   السلام علیک یا صاحب الزمان (عج) اجرک الله اقا
 
التماس دعا

92/1/24::: 9:47 ص
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ با سلام خدمت تمام دوستان محترم و تشکر میکنم از همه دوستانیکه به من تبریک گفتند ببخشید تازه امروز تونستم بخونم با یک نوشته درباره امام زمان در خدمت شما هستم امیدوارم که همگی در جشن تولد امام زمان (ع) جشن ظهورش رو هم بگیریم التماس دعا یک صلوات هم برای سلامتی اقا امام زمان بفرستید
+ با سلام خدمت تمام دوستان محترم و تشکر میکنم از همه دوستانی به من تبریک گفتند ببخشید تازه امروز تونستم بخونم با یک نوشته درباره امام زمان در خدمت شما هستم امیدوارم که همگی در جشن تولد امام زمان (ع) جشن ظهورش رو هم بگیریمالتماس دا یک صلوات هم برای سلامتی اقا امام زمان بفرستید
+ با سلام خدمت تمام دوستان محترم و تشکر میکنم از همه دوستانی به من تبریک گفتند ببخشید تازه امروز تونستم بخونم با یک نوشته درباره امام زمان در خدمت شما هستم امیدوارم که همگی در جشن تولد امام زمان (ع) جشن ظهورش رو هم بگیریم
+ با سلام با یک مطلب کامل درباره کاشت ناخن و اپیلاسیون بروز کردم برای سلامتی اقا امام زمان (عج) و شادی اموات خودتون و بنده حقیر سه تا صلوات بفرستید
+ سلام به همه دوستان با سه کلیپ بروز کردم انشاالله خوشتون بیاد برای سلامتی اقا امام زمان سه تا صلوات بفرستید
+ سلام به همه دوستان محترم فردا روز دحو الرض هست که روزه اش برابر با هفتاد سال روزه و عبادتش مقبول برای فرج امام زمان (عج) هم دعا کنید این بنده سر تاپا تقصیر رو هم از دعای خیرتون محروم نفرمایید یک صلوات بفرستید
+ با سلام و ارزوی فبولی طاعات و برای سلامتی اقا امام زمان عج و خودتون و خانوادتون و اموات مون همگی فیض ببرن 3 تا صلوات ختم کنید با کتابهای جدید بروزم التماس دعا
+ السلام علیک یا صاحب العصر و الزمان و با سلام و درود بر شما با یک کتاب تک در مورد امام زمان در خدمت هستم التماس دعا 2 صلوات هدیه به اقا امام زمان و یکی هم به اموات من و خودتون
+ با سلام خدمت دوستان و التماس دعای شدید در این ایام امیدوارم که اعیاد به شما خوش گذشته با عرض پوزش بابت تاخیر با کتابهای جدید بروزم برای سلامتی امام زمان 5 صلوات بفرستید
+ آن شیر دلاور که زبهر طمع نفس / در خوان جهان پنجه نیالود، علی بود شاهی که وصی بود و ولی بود، علی بود / سلطان سخا و کرم و جود، علی بود . با عرض سلام و تبریک اعیاد ماه رجب با کتابهای جدید بروزم .التماس دعا 1 گل صلوات به اقا امیرالمومنین علی علیه السلام هدیه کنید.